Dakpanvernieuwing Van Dijk



De vakmensen achter het bedrijf Dakpanvernieuwing van Dijk waren op zoek naar een oplossing voor het maken van offertes. Dankzij hun expertise en liefde voor het vak groeide de vraag naar hun diensten. Het maken van de offertes voor potentiele klanten was echter een tijdrovende klus. Om verder te kunnen groeien moest dit efficiënter en makkelijker. Dat is de reden dat ze contact hebben opgenomen met Online Bouwers.



De case



Marvin van Dakpanvernieuwing van Dijk uit Nieuwe Pekela houdt zich bezig met het vernieuwen van hellende daken. De vraag naar deze diensten groeit en daarom gaan er zeer regelmatig offertes de deur uit naar potentiele klanten.

Dat lijkt een goede zaak, toch? Toch was het in dit geval een zeer tijdrovende klus waar ze veel te lang mee bezig waren. Marvin wilde graag efficiënter te werk gaan en besloot daarom hulp in te roepen van Martin.







Wat moet er gebeuren?



We zijn eerst met Marvin om tafel gegaan om de wensen te bespreken. Bij het maken van een offerte voor dakpanvernieuwing moet er een goede software worden gebouwd welke de calculatie van de werkzaamheden makkelijk berekent. Dit scheelt aanzienlijk tijd en maakt het proces makkelijker.

We hebben de wensen van onze klant eerst op papier geschetst en vervolgens verwerkt in een digitale versie. We hebben daarmee een software gecreëerd waarmee ze uren werk nu in enkele minuten kunnen afronden. 







Software bouwen



Hoe we dit gedaan hebben? We hebben een software gebouwd waarmee ze in enkele minuten een offerte kunnen opmaken. De opbouw van de offerte gebeurt nu in stappen waarbij je eerst het type dak invoert en vervolgens de afmeting van het dak. Het systeem is zo gebouwd dat het kijkt naar de afmetingen en op basis van het aantal m²  De berekening maakt.

Onze klant hoeft nu niet langer zelf een ingewikkelde berekening te maken waar uren werk in gaat zitten. Met één druk op de knop wordt al het werk voor ze gedaan! Vervolgens kun je de offerte specificeren in overleg met de klant. Alle wensen en details worden doorgenomen en dit kan makkelijk worden toegevoegd aan de bestaande offerte. Je krijgt op deze manier één duidelijk overzicht van alle kosten.


Dakpanvernieuwing van Dijk zet hiermee een grote stap voorwaarts op gebied van tijd en efficiëntie.



En nu?



Het systeem draait en de klant maakt er tevreden gebruik van. Ze hebben er al vele offertes mee gemaakt en willen de opties nu opnieuw uitbreiden. Ze willen de offertes graag nog specifieker kunnen opmaken. We zijn dit op dit moment aan het uitschetsen voor de klant en de nieuwe ideeën vorm te geven. De komende periode staat dan ook in het teken van het huidige systeem verder uit te breiden en vorm te geven.